SportiefZwanger

Sportieve zwangerschapslessen:

Maandagavond 19.00-20.00uur

Donderdagavond van 19.00-20.00uur

Vrijdagochtend 10.00-11.00uur

 

YogaFit op woensdagavond 19.00-20.00uur:

 

Deze yogales is geen zwangerschapsyoga, maar een les die wel toegankelijk is voor zwangere dames die graag een fitte, actieve, maar gerichte yogales willen meedoen. Er worden opties gegeven waar nodig en de dames kunnen altijd op eigen tempo en niveau deze heerlijk relaxte, maar toch ook actieve yogales meedoen!

 

Welkom op de site van SportiefZwanger en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Je wordt mama, dit is, wordt en blijft een bijzondere tijd voor jezelf en je partner.

Het is belangrijk om goed voorbereid te zijn op de komst van je baby. Bevallen is topsport, dus zeker belangrijk om je ook lichamelijk hierop voor te bereiden. In alle lessen staan tijd voor jezelf en je baby centraal en ze zijn tevens een leuke en goede stimulans om te blijven sporten of om het sporten (weer) op te pakken. In SportiefZwanger zullen tijdens je zwangerschap 10 lessen educatie, kennis en gezelligheid gecombineerd worden met beweging.

De lessen bestaan uit low-impact aerobics, spierversterkende oefeningen, houdingsoefeningen, bekkenbodemspiertraining en zullen afgesloten worden met een coolingdown en/of ontspanningsoefeningen. Een sportief totaalpakket!

Na de bevalling is het belangrijk en goed om weer zo goed en snel mogelijk back in shape te komen. We plannen na de bevalling een terugkommoment in om met zn allen de kleine wondertjes welkom te kunnen heten en elkaars ervaringen te kunnen delen. Daarna gaan we, voor de dames die daarvoor kiezen, weer sportief aan de gang om back in shape te komen!

Sportief, gezond & verantwoord voorbereiden en genieten van het moederschap!

 

 

 

 

SportiefZwanger & Cindy

Voor wie:

  • Alle dames die wel of geen ervaring met sporten hebben;
  • Dames die hun eerste kindje verwachten of al ervaren moeders zijn;
  • Dames die op een gezellige en verantwoorde manier, met hun gezondheid, zwangerschap en bevalling bezig willen zijn;
  • Alle zwangere dames kunnen op elk gewenst moment meedoen aan de lessen.

 

Fotogalerij:

Leuk dat je een kijkje neemt op mijn site SportiefZwanger en wellicht aan de sportieve zwangerschapslessen wilt meedoen.

Mijn naam is Cindy van Oostenbrugge, 34 jaar en woon in Amersfoort. Ik geef nu zo n 13 jaar diverse sportlessen en was zelf altijd al sportief. Ik ben sinds maart 2016 verhuisd naar een nieuwe sportstudio in de Hendrik van Viandenstraat 23 in Amersfoort, waar ik diverse small-group lessen en personal trainingen verzorg en mensen begeleid met afslanken door middel van de Straight away programma's. In 2010 heb ik de opleiding Zwanger&Fit gevolgd en daarna gestart met Sportief Zwanger. In 2015 heb ik de vervolgcursus ZwangerFit gevolgd.

Veel zwangere dames zijn bang om te bewegen/sporten tijdens de zwangerschap, moeten een drempel over, maar het is zeker goed om te blijven bewegen. Ook als je al een tijdje niet sportief bent geweest, kun je prima hiermee starten. Uiteraard worden niet alle sporten aangeraden, maar daar kun je altijd over informeren. Tevens zijn er veel dames die al wel weten dat sporten tijdens zwangerschap prima gaat, uiteraard op eigen niveau, soms met opties en afhankelijk van eventuele klachten, maar zo blijf je ook tijdens de zwangerschap goed in shape. En er zijn genoeg dames die al sportte voor hun zwangerschap en gewoon lekker door willen blijven gaan hiermee tijdens hun zwangerschap. Zwangere dames hebben er veel baat bij om te blijven sporten of om het sporten op te pakken tijdens de zwangerschap. Je lichaam raakt en/of blijft in goede conditie, je bent met je fitheid en gezondheid bezig, je doorbloeding blijft goed op gang, je traint je spierconditie- en kracht en het heeft een positief effect op het herstel van het lichaam na de bevalling. Maar ook als je je moe voelt en je gaat toch sporten, heeft dat een goed effect op je fitheid en op je gemoedstoestand (uiteraard afhankelijk van de reden van je moeheid). Ook als je last hebt van je rug en/of bekken is sporten een goede manier om deze klachten te verminderen en om je spieren sterker te maken.

Alle lessen en oefeningen zijn op eigen tempo, niveau en kracht, waardoor iedereen kan meedoen op een sportieve en verantwoorde manier.

 

Een combinatieles van diverse informatie en bewegen tijdens de zwangerschap:

low impact conditietraining/aerobics, diverse spierversterkende oefeningen, circuittraining, houdingsoefeningen, bekken(bodem)spiertraining, ademhalings- en ontspanningsoefeningen.

 

Ik verwelkom je graag in de les. Sportief, gezond & verantwoord tijdens en na jouw zwangerschap!

 

 

Contactgegevens:

Cindy van Oostenbrugge,

sportinstructrice- en coach

 

Leslocatie:

Hendrik van Viandenstraat 23,

3817 AA Amersfoort

 

Mobiel: 0646158300

www.sportiefzwanger-bycvo.nl

www.cindyvanoostenbrugge.nl sportiefzwangerbycvo@casema.nl

oostenbrugge24@casema.nl