Info SportiefZwanger

Startdatum lessen: dames kunnen zich elk moment aanmelden en kunnen op elk moment meedoen, omdat er niet met echte cursusgroepjes/periodes wordt gewerkt. De nadruk ligt op beweging, dus dames zijn welkom wanneer ze met SportiefZwanger willen starten.

In principe bestaat SportiefZwanger uit 10 sportieve  zwangerschapslessen, maar dit is uiteraard afhankelijk van hoever je in je zwangerschap zit. Mocht je net een paar weken zwanger zijn, maar je wilt lekker sportief bezig zijn al of bezig blijven zijn, dan kan je zelfs op meer lessen uitkomen. Mocht je al een stuk verder in je zwangerschap zijn, maar je wilt toch nog een paar keer meedoen, dan mag en kan dat uiteraard! Gemiddeld gaan dames kijken naar zwangerschapslessen rond de 26 weken, maar eerder of later starten is dus zeker geen  probleem om mee te doen aan de SportiefZwanger lessen, omdat het geen cursus is. Je kunt zeker al eerder starten met welke les dan ook (uiteraard zijn niet alle sporten aan te raden tijdens de zwangerschap, maar daar kun je informatie over opvragen).


Je mag meedoen op een vaste dag/tijd, maar dit is niet verplicht. Het kan zijn dat je een keer niet kan op de dag waarvoor je je in eerste instantie hebt opgegeven. Dat is geen probleem, want dan sla je een weekje over of je komt bij een van de andere lessen. Het is tevens niet verplicht om elke week te komen. Het is uiteraard lekker als je een wekelijks sportmoment kan inplannen en een ritme hierin hebt. Maar het kan voorkomen dat er een keer iets tussenkomt.


Er is geen douchegelegenheid in de sportstudio. De meeste dames komen in sportkleding aan, maar mocht je je willen omkleden, dan is daar wel mogelijkheid toe.


Je kan een handdoek en een flesje water meenemen. Mocht je 1 van beide of allebei niet mee hebben, dan heb ik dat beschikbaar in de sportstudio.


Mocht je je opgegeven hebben voor 10 lessen, maar je maakt ze niet op, om welke reden dan ook, dan kun je de overgebleven lessen meenemen naar alle small-group lessen die aangeboden worden, zoals de Mama&Ukkie les. 


Vanaf oktober 2016 kunnen zwangere dames ook meedoen bij de SportiefPilates op woensdag om 20.00uur. Dit is geen zwangerschapspilates, maar een pilatesles die toegankelijk is voor zwangeren. Er kunnen dus ook niet zwangeren meedoen, maar in de les worden eventueel goede opties gegeven voor zwangeren als een bepaalde houding niet meer prettig of te zwaar is. De les is dus geschikt voor zwangere dames die nog een sportieve, actieve en zeker ook relaxte pilatesles willen meedoen. Uiteraard wordt er goed op houdingen gelet en ligt de nadruk op core- en stabiliteitstraining. Er worden soms diverse ademhalingsoefeningen doorgenomen en wordt er afgesloten met ontspanning. 





Benodigdheden en kosten:

Benodigdheden:

  • Comfortabele sportkleding en warme  trui of vest;
  • Handdoek;
  • Bidon/ flesje water (of iets anders te drinken)


Er is  omkleedgelegenheid aanwezig, al komen de meeste dames al sportief in hun sportieve outfit.


  Een douchegelegenheid is niet aanwezig.


Kosten:

  • €                           70,00 voor 10 sportieve zwangerschapslessen 
  • € 65,00 voor 10 sportieve zwangerschapslessen als je bij ZinKraamzorg/ Hendrik van Viandenstraat Verloskundigenpraktijk/ Pala of Verloskundigenpraktijk de Kei  cliente bent.
  • Back in shapelessen naar keuze (geldig voor alle small-group lessen, exclusief PT) voor dames die mee hebben gedaan met SportiefZwanger, 10 lessen voor € 65,00. Wil je lekker door blijven sporten, dan gelden de volgende tarieven: € 7,50 per les of € 70,00 voor 10 lessen (in 1x te voldoen).
  • NIEUW: SportiefMamaPakket!

Dit pakket is een pakket van 20 lessen in totaal! Als je weet dat je 20 lessen kan opmaken, is dit pakket net iets voordeliger dan 2x 10 lessen inkopen. Hoe je ze verdeelt mag je zelf weten;

* Je kan 10 SportiefZwanger lessen EN 10 Back in shapelessen gebruiken (lesverdeling kan ook anders zijn)

* De 20 lessen opmaken binnen jouw zwangerschap.



* lesgeld wordt niet geretourneerd: als er nog lessen openstaan, dan mag je deze zeker opmaken na de bevalling, bij elke les die je mee wilt doen (exclusief PersonalTraining). 



   

Inhoud:

  •  Low impact conditie/aerobics oefeningen;
  • Diverse spierversterkende oefeningen;
  •  Bekken(bodem)spiertraining;
  • Houdingsoefeningen;
  •  Ademhalings- en ontspanningsoefeningen/ coolingdown




Fotogalerij:

Contactformulier:

Naam

Uw e-mailadres

Telefoonnummer

Uw bericht